Dr. Florian Schmidt-Weigand
Projects as Principal Investigator
Projects as Co-Investigator
Publications
2012 | Schmidt-Weigand, F., Hänze, M., Wodzinski, R., 2012. How can self-regulated problem solving be implemented in the school curriculum? Results from a research project on incremental worked examples., in: Edwards, M., Adams, O. (Hrsg.), Learning strategies, expectations and challenges. Nova Publishers, Hauppauge, NY, S. 45–69. |
2011 | Rincke, K., Wodzinski, R., Hänze, M., Schmidt-Weigand, F., 2011. Videoinstruktionen als Element experimenteller Arbeit in Kleingruppen, in: Höttecke, D. (Hrsg.), Naturwissenschaftliche Bildung als Beitrag zur Gestaltung partizipativer Demokratie. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Potsdam 2010. LIT-Verlag, Münster, S. 378–380. |
2010 | Hänze, M., Schmidt-Weigand, F., Stäudel, L., 2010. Gestufte Lernhilfen, in: Boller, S., Lau, R. (Hrsg.), Innere Differenzierung in der Sekundarstufe II. Ein Praxishandbuch für Lehrer/innen. Beltz, Weinheim, S. 63–73. |
2009 | |
2008 | Franke-Braun, G., Schmidt-Weigand, F., Stäudel, L., Wodzinski, R., 2008. Aufgaben mit gestuften Lernhilfen - ein besonderes Aufgabenformat zur kognitiven Aktivierung der Schülerinnen und Schüler und zur Intensivierung der sachbezogenen Kommunikation, in: Messner, R., Blum, W. (Hrsg.), Lernumgebungen auf dem Prüfstand: Zwischenergebnisse aus den Forschungsprojekten. kassel university press, Kassel, S. 27–42. |
2008 | |
2007 | Schmidt-Weigand, F., Hänze, M., Wodzinski, R., 2007. Designing instructional examples to promote problem-based learning: Self-regulated use of continuous examples vs. segmented solution steps, in: European Association of Research on Learning and Instruction (Hrsg.), Poster presented at the annual meeting of the European Association of Research on Learning and Instruction, Budapest, Hungary, 2007. European Association of Research on Learning and Instruction, Budapest, S. n.a. |
2007 | Franke-Braun, G., Schmidt-Weigand, F., Wodzinski, R., 2007. Enhancing communication and performance in learning from worked examples: Effects of segmentation and prompts, in: European Science Education Research Association (Hrsg.), Poster presented at the annual meeting of the European Science Education Research Association, Malmö, Sweden, 2007. ESERA, Malmö, S. n.a. |
2006 | Schmidt-Weigand, F., Hänze, M., Stäudel, L., Wodzinski, R., 2006. Gestufte Lernhilfen: Effekte beim selbständigen Bearbeiten komplexer Aufgaben, in: Nordmeier, V. (Hrsg.), CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft, Kassel, 2006. Deutsche Physikalische Gesellschaft, Kassel, S. n.a. |