2022 | Schwede, M., Zierau, N., Janson, A., Hammerschmidt, M., Leimeister, J.M., 2022. “I Will Follow You!” – How Recommendation Modality Impacts Processing Fluency and Purchase Intention, in: ICIS (Hrsg.), International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark, S. TBD.Dickhaut, E., Li, M., Janson, A., Leimeister, J.M., 2021. Developing Lawful Technologies -- A Revelatory Case Study on Design Patterns, in: Bui, T. (Hrsg.), Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences. Hawaii International Conference on System Sciences, TBD, S. 4384–4393. https://doi.org/10.24251/HICSS.2021.533 |
2022 | Dickhaut, E., Li, M.M., Janson, A., Leimeister, J.M., 2022. The Role of Design Patterns in the Development and Legal Assessment of Lawful Technologies. Electronic Markets 32, 2311–2331. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00597-1Benner, D., Schöbel, S., Janson, A., 2021. Exploring the State-of-the-Art of Persuasive Design for Smart Personal Assistants, in: Ahlemann, F., Schütte, R., Stieglitz, S. (Hrsg.), Innovation through information systems. Springer International Publishing, Cham, S. 316–332. https://doi.org/10.1007/978-3-030-86797-3_21 |
2022 | Elshan, E., Zierau, N., Engel, C., Janson, A., Leimeister, J.M., 2022. Understanding the Design Elements Affecting User Acceptance of Intelligent Agents: Past, Present and Future. Information Systems Frontiers 699–730. https://doi.org/10.1007/s10796-021-10230-9 |
2022 | Billert, M.S., Weinert, T., Thiel de Gafenco, M., Janson, A., Klusmeyer, J., Leimeister, J.M., 2022. Vocational Training with Microlearning - How Low-Immersive 360-Degree Learning Environments Support Work-Process-Integrated Learning. IEEE Transactions on Learning Technologies 15, 540–553. https://doi.org/10.1109/tlt.2022.3176777 |
2022 | Hornung, G., Schomberg, S., Schöbel, S., Barev, T.J., Grote, T., Janson, A., Leimeister, J.M., 2022. Zum Datenschutz gestupst? Gestaltungsorientierte Entwicklung von Privacy Nudges vor dem Hintergrund ethischer und rechtlicher Leitlinien, in: Friedewald, M., Kreutzer, M., Hansen, M. (Hrsg.), Selbstbestimmung, Privatheit und Datenschutz. Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 369–388. |
2021 | Wambsganss, T., Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2021. AI-based Argumentation Tutoring – A Novel System Class to Improve Learners’ Argumentation Skills, in: Taneja, S. (Hrsg.), Academy of Management Proceedings. S. 10233. https://doi.org/10.5465/AMBPP.2021.10233abstract |
2021 | Janson, A., Kreidel, L., Schöbel, S., Hornung, G., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2021. Datenkompetenz durch edukatives Privacy Nudging: Zentrale Prinzipien und Effekte auf Lernprozesse, in: Stapf, I., Ammicht Quinn, R., Friedewald, M., Heesen, J., Krämer, N. (Hrsg.), Aufwachsen in überwachten Umgebungen. Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, Baden-Baden, S. 255–277. |
2021 | Barev, T.J., Schöbel, S., Janson, A., Leimeister, J.M., 2021. DELEN -- A Process Model for the Systematic Development of Legitimate Digital Nudges, in: Chandra Kruse, L., Seidel, S., Hausvik, G. (Hrsg.), The Next Wave of Sociotechnical Design. Springer International Publishing, Cham, S. 299–312. https://doi.org/10.1007/978-3-030-82405-1_30 |
2021 | |
2021 | |