2019 | Maedche, A., Legner, C., Benlian, A., Berger, B., Gimpel, H., Hess, T., Hinz, O., Morana, S., Söllner, M., 2019. AI-Based Digital Assistants - Opportunities, Threats, and Research Perspectives. Business & Information Systems Engineering 61, 535–544. https://doi.org/10.1007/s12599-019-00600-8 |
2019 | Winkler, R., Bittner, E.A.C., Söllner, M., 2019. Alexa, Can You Help Me Solve That Problem? - Understanding the Value of Smart Personal Assistants as Tutors for Complex Problem Tasks, in: Ludwig, T., Pipek, V. (Hrsg.), 14th International Conference on Wirtschaftsinformatik. Siegen, S. 371–376. |
2019 | Winkler, R., Söllner, M., Neuweiler, M.L., Conti Rossini, F., Leimeister, J.M., 2019. Alexa, Can You Help Us Solve This Problem?, in: Brewster, S., Fitzpatrick, G., Cox, A., Kostakos, V. (Hrsg.), Extended Abstracts of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems - CHI EA ’19. ACM Press, New York, S. 1–6. https://doi.org/10.1145/3290607.3313090 |
2019 | Winkler, R., Söllner, M., Neuweiler, M.L., Conti Rossini, F., Leimeister, J.M., 2019. Alexa, Can You Help Us Solve This Problem?: How Conversations With Smart Personal Assistant Tutors Increase Task Group Outcomes, in: Brewster, S., Fitzpatrick, G., Cox, A., Kostakos, V. (Hrsg.), Extended Abstracts of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, New York, NY, United States, S. LBW2311. https://doi.org/10.1145/3290607.3313090 |
2019 | Seufert, S., Meier, C., Söllner, M., Rietsche, R., 2019. A Pedagogical Perspective on Big Data and Learning Analytics: A Conceptual Model for Digital Learning Support. Technology, Knowledge and Learning 24, 599–619. https://doi.org/10.1007/s10758-019-09399-5 |
2019 | Schöbel, S., Söllner, M., 2019. Bedeutung von Präferenzen für Spielelemente - Analyse und Empfehlungen für die Anpassung von Spielelementen durch Nutzerpräferenzen, in: Leimeister, J.M., David, K. (Hrsg.), Chancen und Herausforderungen des digitalen Lernens - Methoden und Werkzeuge für innovative Lehr-Lern-Konzepte. Springer, Berlin, S. 121–139. |
2019 | Knote, R., Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M., Leimeister, J., 2019. Classifying Smart Personal Assistants: An Empirical Cluster Analysis, in: IEEE (Hrsg.), Hawaii Conference on System Sciencies (HICSS). S. 2024–2033. |
2019 | Knote, R., Thies, L.F., Söllner, M., Roßnagel, A., Leimeister, J.M., 2019. Gestaltung smarter persönlicher Assistenten zwischen Rechtsverträglichkeit und Dienstleistungsqualität, in: David, K., Geihs, K., Lange, M., Stumme, G. (Hrsg.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik. Gesellschaft für Informatik e. V., Bonn, S. 435–448. https://doi.org/10.18420/inf2019_60 |
2019 | Winkler, R., Neuweiler, M.L., Bittner, E., Söllner, M., 2019. Hey Alexa, Please Help Us Solve This Problem! How Interactions with Smart Personal Assistants Improve Group Performance, in: Krcmar, H., Fedorowicz, J., Boh, W.F., Leimerister, J.M. (Hrsg.), Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems. S. TBD. |
2019 | |